Wednesday 12 September 2018

Cuti-cuti Perth : Day 4 : Caversham Wildlife Park, Chemist Warehouse and Watertown Brand Outlet

Hari ke empat ni kami keluar tanpa membawa bekalan makanan. Cadangnya nak makan di Chicken Charcoal Daniella yang orang kata sedap sangat tu. Pagi ni kami menuju ke Caversham Wildlife Park. Juga pintu pagar pun belum dibuka. Dari pagar nak ke entrance ticket tu jauh rupanya kalau menapak. Mujur kami naik kereta, terus drive ke parking.

Bayaran masuk dikenakan sebanyak AUD28 bagi dewasa. Inilah kali pertama anak aku pergi ke tempat yang macam zoo tapi tak berapa nak zoo sangat. Caversham Wildlife Park ni sesuai untuk kita spend dari pagi sampai ke tengah hari. Ada jadual waktu tayangan yang telah ditetapkan. Jadi, seeoloknya kita rancang untuk berada di sini half day sama ada dari pagi hingga ke tengah hari atau dari tengah hari sampai ke petang.

Caversham Wildlife Park mempunyai pelbagai jenis haiwan iaitu kangaroo, koala, wombat, mammals, pelbagai jenis burung. Kangaroo berada di open area. Bila-bila masa jer boleh hand feed kangaroo. Wombat dan koala pula ada time untuk kita visit dan kita kena beratur untuk ambil giliran bergambar. Ada hand sanitizer disediakan.

Masa ni Wafiya berani feeding animal. Lepas trip ni, dia feeding kat Khao Yai dah tak berani.
Yang paling menarik perhatian kami adalah farm show. Pertunjukan ini mendapat sambutan ramai. Kisah kerja-kerja sebagai farmers, menyusukan kambing, cukur bulu kambing, dan cara-cara diorang handle binatang ternakan.

Farm show ni menarik
Selesai semua lawatan melihat binatang-binatang kat Caversham ni, kami lapar dan menuju ke Chicken Charcoal, Daniella. Halal restaurant. Sedap. Memang orang Malaysia meletakkan restaurant ni wajib dikunjungi. Sekali lagi kami rasa ralat sebab ada 5 hari jer lawatan kami ke Perth. Tak puas. Rasa nak datang lagi.

Hidangan di Chicken Charcoal, Daniella. Wajib datang. Sedap!
Bila dah kenyang masing-masing rasa mengantoklah. Kami menuju ke Chemist Warehouse. Shopping time. Memang murah supplement dan perfume kat sini. Kedai ni takda jual produk OEM atau timbang kilo ya. Dijamin semua selamat. Memang naik hantu kalau ke Chemist Warehouse ni.


Rajin adik ni layan kami try perfume
Sambung pula shopping di Watertown Brand Outlet. Masa ni tak tau pulak orang gila Bonds. Tapi aku tak beli pun sebab anak pun dah membesar. Aku tengok jer lah. Beli selipar sepasang dua. Jalan-jalan beli kebab dan tengok harga barang-barang di sini.

Masa yang masih lagi berbaki ni kami ke supermarket Spudshed di Innaloo bagi memenuhi permintaan keluarga sebab geram tak dapat spend lama di Freemantle Market untuk beli buah buahan. Difahamkan supermarket ni banyak jual buah-buahan dan dibuka 24 jam.



Kemain suka mak aku ke sini

Pelbagai minuman
Selesai pusing-pusing Perth CBD, kami pun pulang ke homestay menunaikan solat. Bila dah balik rumah, memang malas dah nak keluar. Cadang nak ke Kings Park, tapi letih rasa. Kami lepak kat rumah jer siap-siap kemas barang untuk pulang keesokan hari.

Di hadapan salah satu Irdina Homestay

No comments:

Post a Comment

Akhirnya Aku Dapat Habiskan Pengajian Master in Telecommunications Engineering di UNSW

Term 3 Tahun 2023 iaitu sesi terakhir pengajian aku. Term terakhir bagi aku. Term yang aku selesaikan baki subject yang belum diambil untuk ...