Monday 27 August 2018

Sky Symphony, Genting Highland : Theatres of Light and Sounds

Antara aktiviti santai dan menarik yang terdapat di Genting Highland ialah Sky Symphony. Sebuah persembahan teater hasil gabungan light and sounds. Pada mulanya aku tak tau pun ada benda ni kat Genting. Tetiba jer aku jalan-jalan dan ternampak. Bagi aku, benda ni menarik dan bagus untuk dipersembahkan kepada orang ramai.

Ocean Groove with Maestro Ning
Kalau nak tengok persembahan ni, korang kena naik cable car berhimpit dengan orang asing, naik sampai ke station atas Sky Avenue dan terus nampak hall ni kat tengah-tengah shopping mall tu. Free jer. Korang standby siap-siap sebelum nak start.

Sky Symphony's schedule
Ada jadual tayangan mengikut tema. Aku paling suka Ocean Groove with Maestro Ning. Senang cerita, aku simpulkan kat korang, show ni ditayangkan selang 30 minit. Kalau korang nak record video, better korang cari position terbaik yang nampak full screen dan winch ball tu. Balik dari Genting, aku ada google, teknologi apakah yang dipersembahkan ni. Ada beberapa fakta mengenai Sky Symphony ni yang aku dapat dari website Resort World Genting.

Quick Facts

  • SkySymphony is the largest permanent winch installation in Asia
  • SkySymphony is the first multimedia winch attraction in Asia
  • The three inaugural shows are Forest, Urban Symphony and The Goddess
  • 1,001 winch balls are suspended from a four-storey high ceiling
  • The fastest programmed winch speed is 17.5 meters in six seconds

screen entire floor
Winch ball tu sync dengan tayangan
Budak-budak mesti suka
Maestro Ning
Pertunjukan ni bagus untuk menjadi daya tarikan ke Genting Highland. Tambahan lagi 20th Century Fox World masih lagi belum siap. Dapat lah introduce kat anak-anak dengan aktiviti berfaedah.

No comments:

Post a Comment

Akhirnya Aku Dapat Habiskan Pengajian Master in Telecommunications Engineering di UNSW

Term 3 Tahun 2023 iaitu sesi terakhir pengajian aku. Term terakhir bagi aku. Term yang aku selesaikan baki subject yang belum diambil untuk ...